Tijdens het zeer succesvolle BloggersEvent rondom het Lauwersmeer vond er ook een brainstorm plaats. Bloggers en ondernemers dachten na over de vraag:

Hoe kunnen we storytelling gebruiken om het Lauwersmeergebied nog beter te promoten?”  

Na een inventariserende ronde zijn er vier onderwerpen uitgewerkt. Onderstaand de resultaten. Ook wordt er per onderwerp aangegeven hoe RMT en Waddenland hiermee verder aan de slag (willen) gaan.

1.Gebruik allemaal social media en verbind met de hashtag #lauwersmore
Sandra van TravelbySan licht het idee toe. Alle ondernemers op social media! Bekendheid en verbinding via #lauwersmore. 

Over dit idee waren de aanwezigen zo enthousiast dat er al veel met de hashtag #lauwersmore is getwitterd (en ga daar vooral mee door!) Daarnaast gaan beide organiserende partijen binnenkort het gesprek aan met Marketing Groningen. Omdat deze provinciale partij momenteel een campagne specifiek voor het Lauwersmeer draait, willen we kijken of we samen de hashtag naar een hoger plan kunnen tillen. Wordt vervolgd! Zie ook hieronder hoe we ‘alle ondernemers op de social media willen/gaan krijgen’.

2. Zet ambassadeurs (gasten die al in het gebied zijn geweest) in!
Judith van Hip&Hot licht het idee toe. Wil je dat ambassadeurs je bedrijf of regio promoten, dan zul je zelf ook zichtbaar moeten zijn op internet. Daarom weer: alle ondernemers op social media! Het begint namelijk bij hen Faciliteer daarom cursussen voor de ondernemers over dit onderwerp. 

Dit signaal – dat ondernemers niet voldoende op social media zitten of vindbaar zijn- neemt RMT in het naseizoen weer mee in haar lerend netwerk. We zullen wederom cursussen aanbieden omtrent dit onderwerp. Daarnaast gaat RMT kijken of dit idee verder uitgewerkt kan worden in een marketingwerkgroep.

3. Vertel de verhalen uit het gebied
Milou van Explorista licht het idee toe. Creëer een viral of hoax of gebruik ‘haakjes’ en genereer daarmee veel free publicity. 

Dit thema is iets waar zowel RMT als Waddenland graag mee aan de slag gaat. Enerzijds worden er al diverse persreizen georganiseerd, anderzijds zouden we best ‘zaken zelf in gang kunnen zetten’. Beide partijen gaan kijken of er bestaande zaken (bijvoorbeeld evenement, verhalen, festivals of activiteiten) zijn, waar eenvoudig een ‘haakje’ van of mee kan worden gemaakt.

4. Zet locals in!
Martijn van We12Travel licht het idee toe. Zet locals in bij de promotie van het Lauwersmeergebied. Zij geven de echte beleving aan een vakantie. Zij weten lekkerste adresjes om te eten, de leukste hotspots en delen de meest unieke ervaringen. 

Stichting RMT gelooft erg in de koers van authentiek ambassadeurschap. Helemaal in combinatie met Culturele Hoofdstad 2018. Hoe dit precies vorm gaat krijgen, weten we nog niet. Dat we er wat mee moeten doen is zeker! Graag krijgen we meer input vanuit de achterban.

Hier nog de foto’s van de flips met ideeën. Wellicht inspireert het 🙂

Aanvullingen of tips op één van de ideeën? Laat ze hieronder achter!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s