Tijdens de lerend netwerk bijeenkomsten van het najaar 2014 en voorjaar 2015 werd er veel kennis vergaard. Onderstaand delen we deze graag. Doe er je voordeel mee!

Workshop doelgroepen van gemeenten Kollumerland ca. en Dantumadiel
Dinsdag 24 maart zijn diverse toeristische ondernemers uit de gemeenten Kollumerland ca. en Dantumadiel samengekomen. De gemeenten nodigden hen uit voor een workshop doelgroepbepaling en om meer over stichting RMT te weten te komen.

Presentatie over Stichting RMT vindt u onder deze link.
De presentatie over doelgroepbepaling staat hier.

Wat kan Social Travel voor mijn bedrijf betekenen?
In samenwerking met Zuidoost, Nationaal Park de Alde Feanen, Gemeente Leeuwarden en Merk Fryslân organiseerden we maandag 9 maart een inspiratieavond met het thema: social travel. Hoe deze avond was kunt u hier lezen. Daar staan tevens ook de presentaties.

Hoe gebruik ik Facebook voor mijn bedrijf?
Niels Tel van Tellie en Lisette hebben de avond verzorgd.  De deelnemers werden opgesplitst in twee groepen: Facebook basis (aanmaken profiel) en Facebook gevorderd (marketing en adverteren). De avond was in het Innovatiehuis Lauwersdelta te Buitenpost

Facebook (9 feb 2015) – Bekijk hier de presentatie Facebook basis en hier Facebook gevorderd.

Wat zijn de 10 toeristentrends voor 2015?
De vraag zegt het al: wat mogen we in 2015 van de toerist verwachten? Waar heeft hij/zij behoefte aan en wat kunnen we hier als toeristische ondernemers mee? Het was een inspirerende lezing die stof tot nadenken gaf. De avond was bij Poutsma Staete in Wierum.

Toeristentrends 2015 (4 feb 2015) – Bekijk de Prezi hier.

Hoe maak ik mijn website optimaal?
Jelko van der Heide van Online Mix heeft alle deelnemende websites bekeken. Ze werden beoordeeld op: ‘Hoe scoort de website in Google?’ Daarnaast kreeg men tips om de website eenvoudig te verbeteren. De avond was in het  Innovatiehuis Lauwersdelta te Buitenpost.

Website optimaliseren (13 jan 15) – Bekijk hier de presentatie van Jelko. 

Workshop doelgroepen Wouden & Wadden
In een interactieve workshop zijn we aan de slag gegaan met doelgroepprofielen. Hierbij werd een mix gemaakt van het Motivaction Mentality model en het Recronmodel. Per deelgebied werd ingezoomd op de toerist. Wie is dit, wat motiveert hem/haar en hoe kunnen we hem/haar het beste bereiken? De laatste sheets tonen praktische tabellen met tips. De avond van de Wouden vond plaats in Museum Ot&Sien in Surhuisterveen en van de Wadden in It Posthûs in Burdaard.

Doelgroepmodel algemeen

Doelgroep Wouden (17 nov 14) – PP workshop doelgroepbepaling Wouden.
Doelgroep Wadden (24 nov 14) – PP workshop doelgroepbepaling Wadden.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s