Geplaatst 8 november 2016
Bloggers bereiken 200.000 mensen

Kollumerpomp – Vijftien bloggers waren dit weekend te gast in het Lauwersmeergebied. Deze reisliefhebbers zorgden ervoor dat de hasthtags #belm15 en #lauwersmore ruim 200.000 social media accounts bereikten. De berichten zijn daarnaast bijna een miljoen keer bekeken.

_DSC2185 (1)

De tweede editie van dit bloggersevent vond plaats rondom Camping It Dreamlan te Kollumerpomp. Het innovatieve evenement startte vrijdagavond met een netwerksessie tussen bloggers en toeristische ondernemers. Op zaterdag en zondag verkenden de bloggers het gebied met hun eigen invalshoek. De gezinsbloggers bezochten onder andere Dokkum en de outdoorbloggers haalden hun hart op bij Natuurlijk Kollumeroord. De diverse wandelbloggers genoten van de prachtige omgeving en wandelnetwerk. Uiteraard zorgen verschillende restaurants voor de inwendige mens en werd er voor de liefhebber een whiskyproeverij georganiseerd.

Doordat de ondernemers uit de regio de bloggers enorm in de watten hebben gelegd, werd er veel over het gebied getwitterd. Daarnaast werden er veel foto’s op Instagram en Facebook gezet. Deze online aandacht zette het Lauwersmeergebied in de digitale spotlight en daarmee hebben de organiserende partijen Stichting Promotie Waddenland (Gr.) en Stichting RegioMarketing en Toerisme (Fr.) hun doelen ruim behaald.

——————————————————————————————————————————————————————————–

Geplaatst 24 juni 2015
LAUWERSOOG –
De elf bloggers, die afgelopen weekend op uitnodiging  van Stichting Promotie Waddenland uit Groningen en Stichting  RegioMarketing Toerisme  uit Noordoost Friesland, het Lauwersmeergebied en omgeving bezochten, hebben een online revolutie voor de regio weten te ontketenen. Op social media is veelvuldig gepubliceerd over het Lauwersmeer via de hashtag #BELM15. Er zijn ruim 130.000 unieke social media accounts bereikt, met 1,1 miljoen views. Dit is exclusief de blogs die komende dagen/weken nog verschijnen. Het evenement leverde daarnaast belangrijke en waardevolle relaties tussen bloggers en toeristische ondernemers op.

Voor een groot aantal bloggers, afkomstig uit heel Nederland, was het Lauwermeer en omgeving onbekend terrein. De organisatie én lokale toeristische ondernemers grepen deze uitdaging met beide handen aan om al het moois dat de regio heeft onder de aandacht te brengen. Op het programma stond o.a. een excursie Nationaal Park Lauwersmeer, workshops poon fileren en pesto maken van zeewier, kanoën door de grachten van Dokkum, zeefdrukken maken, wadlopen, met de tuktuk rond het Lauwersmeer en een deel van het Pieterpad lopen.

Fotograaf: Marcel van Kammen

Naast kennismaken met de regio was het evenement ook bedoeld om bloggers en lokale ondernemers met elkaar in contact te brengen. Het inzicht dat de bloggers als een soort ‘buddy’ willen fungeren om toeristische ondernemers te helpen met het online op de kaart zetten van hun bedrijf én omgeving was zeer waardvol. Ook bedachten de Bloggers diverse ideeen om het gebied beter te promoten. Een nieuwe hashtag #Lauwersmore was  hier één van. De organiserende partijen gaven aan hier graag mee aan de slag te gaan. Daarnaast werd er aangegeven in het najaar een terugkommoment te organiseren.

—————————————————————————————————————————

Geplaatst 17 juni

—————————————————————————————————————————

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s